Vill du som företagare skapa en riktigt lyxig och härlig känsla hos mottagaren och sända signaler av lyx, flärd och glamour så är goodiebagen och giftboxen en profilprodukt att satsa på. Den brukar vara omtyckt av i stort sett alla och kanske speciellt hos den yngre gruppen av kvinnor som gärna vill omge sig med just flärd och glamour. Men gåvor välkomnas av alla. Skapa en hel kollektion av profilprodukter och ge en goodiebag eller giftbox till era kunder, se till att den har en viss bredd av olika produkter så att alla finner några produkter de tycker om och har användning för.

Poängen med en goodiebag är att man som företagare vill utnyttja den psykologiska effekten av att göra ett bestående intryck. Det händer så mycket när man ger bort en goodiebag. Mottagaren får vara med om en rolig händelse, blir överraskad, känner glädje. Den typen av känsla ger ett bestående intryck. Det finns alltid partyvana individer och proffsminglare som mottar den här typen av gåvor flera gånger i månaden men de tillhör undantagen. För vanliga dödliga människor, är överraskningseffekten och glädjen en mycket trevlig känsla som ger bestående effekter, garanterat. Den här typen av profilprodukt är helt enkelt en vinnare i företagets marknadsföringsstrategi. Som alltid handlar det om att satsa på ett innehåll av hög kvalitet. Ger man bort presenter av dålig kvalitet får mottagaren en dålig upplevelse. Så är det. Det vill man inte sprida som företagare. Då är det bättre att avstå.

Profilprodukter och marknadsföring handlar om att påverka. Det är alltså mottagarens psyke som ska beröras. Det krävs fingertoppskänsla och kan därför många gånger vara bäst att ta hjälp av experterna på området, de som har profilering och marknadsföring som sin nisch. De har som passion och uppdrag att hjälpa företagare att växa och nå framgång.